Marketing jest dźwignią handlu – zdaje sobie sprawę z tego o tym bezbłędnie każda jedna jednostka, jaka prowadzi własną aktywność gospodarczą. W tym zaś zakresie nadzwyczaj znaczącą rolę odgrywa kreowanie wizerunku – o popularności danej firmy w niedrobnym stopniu decyduje to w jaki sposób jest ona postrzegana przez otoczenie, inaczej w głównej mierze przez klientów i konsumentów (zarówno tych obecnych, jak i przyszłych). W kreowaniu porządnego wizerunku pomocne okazują się przeróżne metody, w tym przeróżnego rodzaju artykuły reklamowe.
Pośród nich wolno wymienić chociażby długopisy, koszulki, czapki, bannery oraz bezmiar innych rzeczy, jakie można z uznaniem wykorzystywać przy promowaniu firmy. Na co jednak przy tej okazji należy zwracać szczególną uwagę? Solidny projekt to podstawa. W szczególe liczy się dobry projekt służbowego logotypu – jak ukazuje praktyka, najodpowiedniej jest to przekazać profesjonalistom. Logotyp musi być interesujący, przykuwający wzrok i zapadający w pamięć. Ogromnie znaczący jest też dobór promocyjnych akcesoriów – nie we wszystkich wypadkach sprawdza się ten sam pakiet.
Dla przykładu – torby ekologiczne mogą się okazać autentycznym strzałem w dziesiątkę w przypadku firm, jakich motywem przewodnim jest zdrowy styl życia, niekoniecznie zaś muszą się uczynić w branży budowlanej – więcej na ekologiczne torby. Tu pojawia się kwestia zdefiniowania grupy docelowej oraz wyznaczenia jej pragnień oraz oczekiwań. Są rzecz wyraźna takie artykuły, którymi dysponować powinna każda jednostka gospodarcza, jak np. X bannery. Sam profesjonalny projekt to jeszcze nie wszystko. Liczy się także oraz jego wykonanie – i tu kłania się poligrafia na najwyższym poziomie.
Trzeba znaleźć firmę, która wszelakie gadżety wykona w taki sposób, że nie będzie dowolnych zastrzeżeń co do ich jakości. W tym kontekście weryfikuje się to, że na jakości oszczędzać nie wolno. Jeśli kontrahent dostanie byle jaki upominek w postaci czy to torby, czy długopisu, nie wyrobi sobie wyśmienitego zdania na temat danej firmy – będzie ją poniekąd postrzegał w ten sposób, iż nie dba ona o własnych konsumentów, a oferowane przez nią artykuły czy usługi nie są warte uwagi.